فرماندار نهبندان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار افق پیش روی این شهرستان را افقی روشن و با توسعه تلقی کرد که به دست خبرنگاران مطالبه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  بیکی فرماندار شهرستان نهبندان در مراسم تجلیل از خبرنگاران  ضمن یاد و گرامیداشت خبرنگار شهید محمود صارمی، گفت: خبرنگاران مکمل دستگاه‌های اجرایی و واسطه‌هایی برای بیان مطالبات و نظرات مردم و به نوعی انتقال دهنده بازخورد اجتماعی نظرات مردم به دستگاه‌های اجرایی و مسئولان هستند.

او  با بیان اینکه خبرنگاران در برخی مواقع جهت دهنده و مسیر گشایش را برای شهروندان و مسئولان باز کرده اند، افزود: خبرنگاران، رسالت بسیار خطیری دارند و روشنگری، آگاهی بخشی به جامعه از وظایف آن‌ها است.

بیکی با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان نهبندان، گفت: افقِ پیش روی شهرستان، افق روشن و با توسعه‌ای است، سفر مسئولان استانی و کشوری به این شهرستان در حال انجام است و نگاه‌ها به نهبندان تغییر کرده است.

فرماندار نهبندان فلسفه به وقوع پیوستن انقلاب را توجه به نقاط کم برخوردار و مستضعف‌تر عنوان کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی تمامی امکانات در شهر‌ها متمرکز و کمتر توجه‌ای به روستائیان می‌شد، ولی امروز انقلاب به خاطر فلسفه خدمت رسانی خود، در روستا‌ها و مناطق محروم اقدامات بزرگی انجام داده است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه آنچه توسعه پایدار شهرستان را مهیا می‌کند، توجه به زیرساخت‌ها است، گفت: نهنبدان منطقه عسلویه معدنی کشور و خراسان جنوبی است، ولی ضعف‌هایی به لحاظ زیر ساخت‌ها داشته ایم که در برق رسانی به معادن شاهکوه بعد از ۲۰ سال مطالبه در حال تحقق و اجرایی شدن است.

بیکی تصریح کرد: با برق رسانی به بزرگترین پروژه معدنی کشور (شاهکوه)؛ دهسلم، منطقه معدنی هیرد هم برق رسانی می‌شود که امیدواریم به زودی محقق شود.

فرماندار نهبندان ادامه داد: در کارخانه استحصال طلای هیرد بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط ایمیدرو و بخش خصوصی در حال انجام است که در عرض پنج سال آینده به قطب معدنی ویژه‌ای تبدیل خواهد شد.

او با بیان اینکه فرآوری محصولات و خام فروشی همواره دغدغه مردم و مسئولان استانی است، گفت: در دو واحد منیزیت و کنسانتره آهن نهبندان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که یک واحد امسال و واحد دیگر هم اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار